dinsdag 3 januari 2012

Godt Nytår

De feestdagen zijn definitief voorbij en dus focussen we ons opnieuw op de belangrijke dingen.
Op dit  moment zijn dat studeren en voorbereidingen voor Denemarken.

Twee weken geleden kreeg ik een e-mail van mijn buddy in Haderslev. Een buddy is iemand die al van begin dit schooljaar op Erasmus is aan de UCSYD en mij wegwijs zal maken op school en in de stad als ik aankom. Mijn buddy heet Kristina, maar wordt liever Tina genoemd. Ze studeert voor leerkracht lager onderwijs. Aan haar mails te zien is het een echte spraakwaterval. Op dat vlak zal het dus zeker al klikken. Ze vertelde me dat Haderslev echt een gezellige, mooie stad is, dat de Denen eerder gesloten zijn maar als je zelf sociaal bent dat ze wel open worden en dat de lessen op school zeer creatief zijn. Ze zou zoveel mogelijk proberen te weten te komen over mijn accommodatie en wat er daar allemaal beschikbaar is. Ze raadde me ook aan om een fiets te huren. Dat was ik zowiezo al van plan.
Ze nodigde me uit om de vrijdag eens mee te gaan naar de bar die door de school zelf georganiseerd wordt en dat ze mij zo aan haar vrienden kon voorstellen.

Het is duidelijk, Erasmus in Haderslev wordt een superavontuur!

Ondertussen is er al heel wat geregeld. Mijn kot in Brugge is helemaal leeggehaald en doorverhuurd, het kofferlijstje is al gemaakt en de Deense contacten zijn al gelegd.
Het enige die nog moet geregeld worden: een bezoekje aan het ziekenfonds en het bestellen van Deense Kronen.

Nog een drietal weekjes en de trein vertrekt.

Tot binnenkort en zoals de Denen het zouden zeggen...

Godt Nytår!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten